Ceny towarów i usług w tym niewielkim turystycznym kraju nie należą do niskich. Na obiad trzeba wydać około 100 kun, czyli 13 euro, ale zaletą chorwackich restauracji są ogromne porcje.

Chorwacja | Sklep monopolowy w Rijece

Chorwacja | Sklep monopolowy w Rijece (Inside Rijeka market photo by extrageographic na licencji CC BY-SA 2.0)

Wysokość cen zależy od regionu Chorwacji. Na wybrzeżu, gdzie zagęszczenie gości jest największe, ceny są podobne jak np. w Niemczech. W głębi kraju towary stają się tańsze. Również na targach ceny są niższe, zwłaszcza jak uda się coś wytargować.

Chorwacja nie należy do strefy euro, więc ceny w tabeli podane są w walucie krajowej, czyli kunach chorwackich. Wartość kuny w stosunku do euro wynosi, jak 7,5:1 (1 HRK = ok. 0,13 EUR).

Podane niżej zestawienie przedstawia średnie ceny z kilku ostatnich miesięcy i należy je traktować wyłącznie orientacyjnie. W celu przeliczenia cen na złotówki, euro albo dolary, prosimy skorzystać z przelicznika walut na naszej stronie.

Ceny w Chorwacji w 2015 roku

 

Zainteresują Cię również

Pamiątki z Holandii Pamiątki z Holandii
Czas pobytu w Holandii dobiega końca, pora więc zaopatrzyć się w pamiątki. Co oprócz wspaniałych wspomnień i zdjęć...
Waluta Holandii Waluta Holandii
Jednostką monetarną w Holandii, tak jak w większości krajów Unii Europejskiej, jest euro. Do 2002 roku walutą...
Naturalne tunezyjskie kosmetyki Naturalne tunezyjskie kosmetyki
Tunezja słynie z przepysznych, świeżych i soczystych owoców, aromatach przypraw, ale też i naturalnych kosmetyków....
Pamiątki ze Szwecji Pamiątki ze Szwecji
Wracając ze Szwecji, oprócz zdjęć i wspaniałych wspomnień warto przywieźć ze sobą jakieś pamiątki. Co zatem warto...
Słodkie przysmaki prosto z Cypru Słodkie przysmaki prosto z Cypru
Cypr jest miejscem niezwykłym. Turyści odwiedzający wyspę spędzają czas na plaży, zwiedzają wspaniałe zabytki,...
Dirham (waluta Dubaju) Dirham (waluta Dubaju)
Oficjalną walutą Zjednoczonych Emiratów Arabskich jest dirham. Jej skrót walutowy to: AED. 1 dirham dzieli się na...